reklama

Divé maky 88-89 / 190

Violončelo. (Vo vnútri-Chodba-Julov a Margarétin byt-Noc): Julo si odomyká dvere. Z bytu sa až na panelákovú chodbu ozývajú zvuky violončela, na ktorom hrá Margaréta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

89. Výčitky od Margaréty
Vo vnútri. Obývačka – Julov a Margarétin byt – Noc.
Julo vojde do obývačky. Je mrzutý a znechutený z toho, čo všetko sa o svojich súrodencoch doposiaľ dozvedel. Margaréte o tom nič nepovie, veľa by sa vypytovala. A on sa o tom nechce okrem Mária s nikým baviť. Potrebuje len ticho a byť sám. Na Margarétu preto vyštekne. 

Julo: Pobudíš celý činžiak.

Margaréta prestane hrať, trápi sa pre Jula, cíti, že ho stráca. Julo zamieri k baru s alkoholom, pomaly si nalieva vodku a hoci pozorne Margarétu počúva, nepovie jej na to nič. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Margaréta: Neznášam samotu a to ticho okolo mňa. Niekedy, keď nie si doma, pochytí ma to aj v noci a ja si musím zahrať. Dobre sa mi pritom spomína, ako sme spolu po večeroch hrávali. Býval si taký zanietený. Ako chlapec si utekal z družiny, aby sme mohli poobede čím najskôr začať s cvičením. A keď o desiatej večer nám začali búchať susedia, aby sme nerušili nočný pokoj, ty si im vzdorovito odbúchal naspäť. 

Julo vypije pohár s vodkou jedným dúškom. V poslednom čase popíja čoraz častejšie a odkedy vyšetruje Števovu vraždu, začal piť ešte viac. Gény Julovho otca, ktorý bol tiež alkoholikom, sa prejavili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Margaréta: Nalej aj mne! Čím viac mi naleješ, tým menej zostane pre teba.
Julo: Nezachraňuj ma!
Margaréta: Som tvoja matka! Nemôžem inak, keď vidím, ako ťa tá práca hrozne ničí! 

Pri týchto slovách sa Julovi na polceste zastaví ruka, a hneď nato pohár dopije. Margaréta vstane a ide si naliať sama. Načiahne sa po fľaši, že si naleje, ale Julo ju predbehne a takmer jej vytrhne fľašu z ruky, naleje jej zo deci.

Margaréta: Nikdy predtým si nebol taký –
Julo: O tom sme už hovorili. Si len precitlivená.
Margaréta: – drsný a prudký. 

Margaréta sa domnieva, že Julov problém s alkoholom sa prehĺbil preto, lebo zomrela Marta, Margarétina matka. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Margaréta: Máš pravdu, mala by som smrť Marty niesť statočnejšie. Ale strašne mi chýba. A nikdy by som si nebola pomyslela, ako veľmi bude chýbať tebe.

Julo sa zarazí a na chvíľku sa odmlčí. Nechce to Margaréte vyhovoriť, aby ju nezranil. Margaréta sa posadí na pohovku zvierajúc v rukách pohár.

Julo: Ako vlastne zomrel starý otec? Jeho smrť si nikdy nespomenula. 

Margaréta poťažká v ruke pohár, pokrúži ním, až vodka v ňom utvorí malý vír a zadíva sa naň

Margaréta: Miloval splavovanie. Utopil sa, keď zachraňoval prevrátenú plť s turistami na rozbúrenom Hrone. Jeho telo sa našlo až na siedmy deň – načaté od rýb. Mala som vtedy deväť rokov.

Mária Ukropcová

Mária Ukropcová

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Veci dokáže zmeniť iba láska.. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu