reklama

Divé maky 58-60 / 190

Julova odtajnená minulosť. (Vonku-Diaľnica-Smer Spišská Nová Ves-Deň): Julo s Máriom si to valia autom po diaľnici. Idú vypočuť Leopolda Jonáša, ktorý poznal Števa alias Pištu Košťála. Julo sedí za volantom a zaryto mlčí. Mário vrhne naňho kyslý pohľad. Hnevá sa, že Julo mu doteraz ešte nepovedal, o čo ide.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Mário: Naposledy som ťa videl takého zapáleného, keď sme spolu robili na prvom prípade.

Julovo mlčanie Mária ešte viac dopáli.

Mário: No tak, vymáčkneš sa už konečne? Viac tajností okolo toho už robiť nemôžeš.
Julo: Je to môj brat.
Mário: Kto?
Julo: Števo.
Mário: Veď ty nemáš brata!
Julo: Ja mám päť bratov a jednu sestru. Vlastne dve. Mal som.

Mário zostane chvíľu vyjavený, vzápätí sa na Jula oborí. Je urazený, že Julo má pred ním tajnosti.

Mário: Myslel som, že si jedináčik! - Tak to je ohromné! Ako dlho to už spolu ťaháme? Tri roky? A ja sa po troch rokoch dozviem, že môj parťák, ktorému bezhranične dôverujem, dokonca až tak, že moja manželka naňho žiarli, má sedem súrodencov! Ešte povedz, že si ženatý a máš regiment detí! Chcel si mi to aj niekedy povedať? Pche, tajnostkár!
Julo: Nič som netajil. Nespomínal som ich preto, že som o nich absolútne nič nevedel.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jula premknú pocity viny. Uplynulé mesiace si často na nich pomyslel, ale nič pre to neurobil, aby s nimi nadviazal kontakt.

Julo: Nikdy som ich nevyhľadal. Ani oni mňa. Aj som chcel, ale...myslím, že som sa toho stretnutia podvedome bál.
Mário: Ako dlho nemáš o nich žiadne správy?
Julo: Zhruba 20 rokov. Krátko po tom, čo si ma mama adoptovala, Marta ochorela. Previezli ju na Kramáre. Mama dala výpoveď v decáku v Spišských Vlachoch a presťahovali sme sa do Blavy, aby bola Marte stále nablízku. Moji bratia so sestrou v decáku zostali.
Mário: Čo tvoji biologickí rodičia?
Julo: Sú mŕtvi. Zahynuli pri požiari, keď som mal sedem rokov.
Mário: Kedy to chceš oznámiť starému?
Julo: To nemám ani v najmenšom úmysle. A nepovieš mu to ani ty! Stiahol by ma z prípadu.
Mário: Keď sa to dozvie -
Julo: Nedozvie! Julko Košťál už neexistuje. Možno akurát tak v nejakom zázname na poondiatej matrike. Ale ten oživovať nemusíme. K objasneniu prípadu to nie je nutné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

59. Leopoldova Firma
Vonku. Hala - Spišská Nová Ves - Deň.
Na budove visí veľká tabuľa s nápisom Jonáš Leopold - Transport. To je sídlo Leopoldovej firmy.

60. Robotníci u Leopolda
Vo vnútri. Hala - Spišská Nová Ves - Deň.
Vo veľkej hale sa to hemží robotníkmi, nakladajú a vykladajú debne z kamiónov. Julo s Máriom vystupujú po strmých schodoch železnej konštrukcie, ktoré vedú do kancelárie Jonáša Leopolda.


Mária Ukropcová

Mária Ukropcová

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Veci dokáže zmeniť iba láska.. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu